Äta



Istället för att rada upp precis alla restauranger och caféer i Luleå så har jag valt ut mina top 5 caféer och restauranger. Det här är ställen som jag ofta besöker eller som jag tycker att ni borde uppleva om ni bor eller besöker Luleå.


CAFÉER

Café Bygårds
Beställ den klassiska bygårdskakan, du kommer inte ångra dig!
Rutviks byaväg 409

Metropol
Äldsta fiket i Luleå.
Billigaste cafét i stan.
Kungsgatan 15

Friends by bo
Centralt café.
Perfekt om du vill vara mitt i smeten.
Storgatan 47

Uni:k, Vetenskapens hus
Centralt café. Riktigt mysig uteservering under sommaren.
Min favorit är deras morotskaka.
10% studentrabatt med LTU-kortet.
Storgatan 53

Kulturcaféet
Caféet i Kulturens hus.
Mysig utsikt över vattnet i Norra hamn.
Skeppsbrogatan 17


RESTAURANGER

Koji's
Sushirestaurang - en klar favorit!
Stora sushibitar och mycket prisvärt!
Kapellgränd 1

Waldorf
Kinarestaurang.
Är du sugen på lunchbuffé, gå hit!
Skeppsbrogatan 28

Järnvägsgrillen
Stan godaste hamburgare! Jag lovar!
Prästgatan 18

Allstar
Sportbar och restaurang.
Min favorit är "Allstar steak".
Storgatan 11

Dagobert
Mackbar.
Kungsgatan 15

Inga kommentarer: