Pluggtimer i mobilen

Har du svårt att hitta motivation till att sätta dig ner och plugga?
Ladda ner appen "Study Timer Lite".

Du skriver först in hur länge du vill plugga (ex. 20 min)
Sen skriver du in hur lång paus du vill ha (ex. 10 min)

Tänk på att inte sitta och läsa alltför länge. Hjärnan är som mest koncentrerad i början och sen går det bara utför. Ta en tid där du vet att du kan prestera 100% under hela den tiden, om det så bara är 10 minuter så är det bättre än att inte plugga alls.

När jag har svårt att komma igång så börjar jag på 10 minuter. Känner jag att det inte går så tar jag en paus och återkommer. Vilket jag måste erkänna aldrig har hänt.
Jag kommer in i läsandet så fort att jag inte vill ta den där pausen.. så jag utökar istället tiden till 10 minuter extra (tar paus).. pluggar 20 minuter och sen sitter du där...

Allt handlar om att lura hjärnan!
Och det handlar om att plugga hårt när du väl pluggar.
Om du har lätt för att distrahera dig med slösurfande och sms:ande.. ta det under pausen.
Det blir en extra morot och gör att du håller hjärnan koncentrerad på det du läser.




Inga kommentarer: