Råda bot på studiestressen

Citerar Hannah Fahl - "Att upptäcka ASMR är som att ramla rakt ner i kaninhålet".

Vad är då ASMR?
Det står för autonomous sensory median response och är kittlingar man upplever på huvudet och kan gå längs ner med ryggraden. Ni som läser psykologi kommer att älska det här, för än vet ingen varför man får dessa känningar. Det här sägs råda bot på stress och sömnsvårigheter. Själv är jag smått beroende av detta och kallar det "min drog", för du kommer bli beroende. En rolig grej bara, bli inte för beroende för då tappar det sin effekt. Det är individuellt hur länge du måste pausa ifrån det för att få dessa känningar igen. Jag vet, det här låter helmysko. Personligen har jag alltid upplevt det här när jag varit hos frisören.  Sök vidare på google om du vill veta mer.

Glöm inte hörlurarna!
.. och bli inte förvånad om du somnar.

Psst. andra videon är inspelad av mig.






Inga kommentarer: